wtorek, 13 marca 2018

9/52/2018/ "Prezent" Louise Jensen




Tytuł: "Prezent"
Autor: Louise Jensen
Wydawnictwo: Burda książki
Liczba stron: 400 




Witajcie! 

Przez pewien czas moich wyzwań czytelniczych, szerokim łukiem unikałam gatunku jakim jest thriller psychologiczny. Po nieudanych debiutach z tego gatunku jakie miałam okazję przeczytać w poprzednim roku (Dziewczyna z pociągu" oraz "Za zamkniętymi drzwiami") szybko stwierdziłam, że dam sobie spokój z thrillerami psychologicznymi na pewien czas, aż ochłonę zanim dam kolejną szansę innej książce z tego gatunku. I dziś po dość długiej przerwie przyszedł ten czas, aby wam zaprezentować absolutną petardę, "Prezent" Louise Jensen.

Od operacji przeszczepu serca u Jenny minęło sześć miesięcy, mimo że dostała drugie życie, niestety nie potrafi się nim cieszyć. Jenna ma wyrzuty sumienia, iż żyje kosztem innej osoby, dopadają ją urojenia i dwuznaczne sny. Łamiąc zasady, odnajduje rodzinę dawczyni. Odkrywa, że nie tylko tajemnicza śmierć Callie jest podejrzaną sprawą, ale i jej idealna rodzina również posiada mroczne sekrety. Co się stało z młodszą siostrą Callie? Co ukrywa Nathan, były narzeczony Callie?  Jak zginęła kobieta, której serce ciągle żyje w Jenny?

Louise Jensen to ostatnio bardzo głośne nazwisko wśród  blogerów i recenzentów. Tym bardziej, iż ostatnio zagościła na salonach najnowsza powieść autorki "Surogatka", ale o tej pozycji napisze kiedy indziej. Dziś chcę wam zrecenzować książkę "Prezent".  W sumie nie miałam jej w planach w tym miesiącu, bo moją uwagę przykuła inna i dość intrygująca książka "Kredziarz". Pewnie zastanawiacie się dlaczego nie przeczytałam i nie zrecenzowałam jej, wam? No cóż drodzy czytelnicy o „Kredziarzu” piszą wszyscy, dlatego ja postanowiłam was czymś zaskoczyć. I właśnie okazja przeczytania "Prezentu" Louise Jensen była spontanicznym pomysłem, więc dlaczego by nie skorzystać z niej właśnie dziś?




"Prezent" Louise Jensen,  to absolutnie hit, książka totalnie mnie wciągnęła. Historia Jenny była dla mnie astronomiczną przygodą w głąb serca i mózgu. Takie pojęcie jak "pamięć komórkowa" jest dla mnie teorią kosmiczną i niewyobrażalną, a mimo wszystko naukowcy ciągle zachodzą w głowę czy te pojęcia mają sens. Autorka fantastycznie żonglowała historią bohaterki, tworząc przy tym jedną z najbardziej zachwycających powieści psychologicznych. 

Jenna to osoba bardzo silnie przejmująca się tym co się z nią dzieje, nie pozwala aby rodzina, przyjaciele uznali ją za wariatkę. Doskonale zdaje sobie sprawę, że wizje jakie jej towarzyszą, to najprawdopodobniej nieodkryty sekret zamordowania Callie. Historia wcale nie jest taka prosta jak czytelnikowi się wydaje. Natomiast autorka fenomenalnie lawiruje między korytarzami powieści i przekazuje nam szczątkową prawdę, by na samym końcu zrobić nam czary- mary i pokazać całkiem inną i ostateczną historię o ofiarze, sprawcy.

W książce Jensen znajdziemy prawdziwych nieobdartych z uczuć bohaterów, barwne opisy miłości i towarzyszących im emocji. Nie znalazłam ani jednego mankamentu, którego bym mogła się przyczepić i wam o nim opowiedzieć. Za to znalazłam dużo trudnych tematów, którymi autorka nas raczy podczas snucia opowieści. Podczas czytania zdałam sobie sprawę, że osobą z przeszczepionym sercem żyje się trudniej, uświadamiają sobie, iż ktoś musiał zginąć, aby oni mogli żyć nadal.




Podsumowując książka Jensen to kapitalnie skomponowany utwór literacki, pełen tajemnic i sekretów. Większa część powieści pisana jest w narracji pierwszoosobowej, co rewelacyjnie pozwala nam wczuć się w towarzyszące bohaterce uczucia. Dodatkowo autorka podpuszcza, zwodzi czytelnika do samego końca powieści. Jensen tak super buduje napięcie, że z jednej strony chce się jak najszybciej dobrnąć do końca książki, aby rozwiązać zagadkę śmierci dawczyni, a z drugiej strony powoli bez pośpiechu rozkoszować się fabułą tejże pozycji.
Książkę gorąco polecam tym, którzy chcą przeczytać dobry i treściwy thriller psychologiczny.  Przede mną jeszcze dwie jej pozycje "Siostra" oraz "Surogatka", które prawdopodobnie są również dobrymi pozycjami. Czytaliście je? A może macie inne zdanie na temat "Prezentu" L. Jensen? Czekam na wasze komentarze, a ja lecę z kolejną pozycją czytelniczą w tym roku.

23 komentarze:

  1. Kusząco piszesz o tej ksiązce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do przeczytania bo warta tego jest 😉

      Usuń
  2. Dziękuję Ci za swietna recenzję i szczególnie ciekawą propozycję lektury. 🌹 Twoja niechęć do czytania thrillerow psychologicznych jest podobna do moejego odczucia przesytu literaturą skandynawską. Ja też czytuje książki z roznych dziedzin, co ma odzwierciedlenie na moim blogu. Pozdrawiam serdecznie. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak lubie zaglądać na twojego bloga, widać że podchodzisz do tego z entuzjazmem. I bardzo dziękuje za taki miłe słowa 😉. A książka warta jest każdej wolnej chwili pozdrawiam

      Usuń
    2. Bardzo miło mi to czytać. :) Zapraszam Cie do częstych odwiedzin. Bardzo sobie cenię Twoje recenzje i styl prowadzenia bloga. Ja recenzuję zawsze spontanicznie, a komentuję szczerze. Pozdrawiam Cię i życzę miłego wieczoru. :)

      Usuń
    3. Żeby cie nie zgubić dodałam się do obserwujących twojego bloga pozdrawiam

      Usuń
    4. Dziękuję bardzo! Postąpiłem podobnie! Facebook bywa przydatny częściej, niż spodziewalibyśmy się. :)

      Usuń
  3. Po książce Surogatka z cała pewnością sięgnę po inne książki tej autorki zatem Prezent jest na mojej liście

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Surogatka" przedemną ale wiem że ponoć bardzo dobra jest

      Usuń
  4. Bardzo ciekawa jestem twórczości tej autorki, dlatego "Prezent" jak i "Surogatka" są na mojej liście do przeczytania.

    Exploringwithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie zwlekaj z przeczytaniem tych dwóch pozycji 😉 pozdrawiam i napewno zajrzę na bloga do ciebie

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsza powieść autorki- Siostra- bardzo przypadła mi do gustu i planuję nadrobić kolejne tytuły, to zdecydowanie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jestem jej bardzo ciekawa, zachęciłaś mnie!
    Pozdrawiam bookinoman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, warta jest uwagii i również pozdrwiam i napewno odwiedzę twój blog i go zaobserwuje😉

      Usuń
  8. Jestem ciekawa tej książki chciaż zazwyczaj nie czytuję takich gatunków :o niektórzy recenzenci to robią magię!
    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz każdy ma prawo odbierać książkę jak chce😉. To również nie mój ulubiony gatunek literacki, po prostu czytam to co przykuje moją uwagę😁 akurat z tą pozycją miło spędziłam czas i mnie nie zawiodła. Choć miałam pewne obawy co do niej, ale szybko autorka wyjaśniła na początku książki jaki posiada warsztat pisarski. Ogólne polecam. A bloga napewno odwiedze i zaobserwuje pozdrawiam

      Usuń
  9. Tej książki jeszcze nie czytałam, ale mam za sobą Surogatkę tej autorki i jestem zachwycona. Autorka świetnie pisze, ten jej styl i w ogóle. Także po te w wolnym czasie też na pewno sięgnę.

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/03/basnik-beata-majewska.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Niedawno czytałam Surogatkę I muszę przyznać, że była to jedna z dwóch najlepszych książek, jakie przeczytałam tym roku do tej pory. Dlatego Prezent, również wkrótce na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Surogatka jeszcze przedemną ale czytałam dużo opinii, i wszystkie były zachwalające, liczę że w szybko się za nią wezmę.

      Usuń
  11. Mam w planie przeczytać książki tej autorki, więc kiedyś, gdy będę mieć chwilę to się skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń