niedziela, 28 stycznia 2018

1/52/2018/ " Bez pożegnania" H. Coben

Czasami się zastanawiam🤔 jak często będe sięgać po Cobena? Poprostu nie mogę się oprzeć pokusie, aby po niego nie sięgnąć, wiele razy podkreślałam, że Coben to mistrz a takim się nie odmawia😉.
Kolejna pozycja jaką przypadkowo dostałam do przeczytania i bardzo się ciesze 😁 jest książka pt " Bez pożegnania" dlaczego mżwie przypadkowo? Ponieważ to moja któraś z kolej książka Cobena z Polskiej edycji " Randki w ciemno... Z książką" widocznie książki od kogoś lepiej się czyta, ale przejdzmi do książki.
" Bez pożegnania" Jest według mnie najlepiej napisaną i przemyślaną książką Cobena, wszystkie wątki, mają fantastycznie rozwiniętą akcję pełną napięć między bohaterami, co bardzo mocno pobudza fantazje czytelnika i podkręca atmosfere w miejscu w którym czytamy książkę.
Will Kleina- bohater tejże książki- dowiaduje się od umierającej matki, że jego brat- który przed  jedenastoma laty zamordował byłą dziewczyna Willa, nadal żyje i ukrywa się gdzieś w świecie. Will nie zabardzo wie co zrobić z tą wiadomością ponieważ cała rodzina w tym ojciec i siostra uznali ( Kena) za zmarłego.
Niestety po pewnym czasie Willa, kolejny raz dostaje po nosie od życia i musi zmierzyć się z demonami z przeszłości m.in.m John Asselt pseudo (Duch), Ken, oraz Pihillipem McGuanie.
Coben tak perfekcyjnie stworzył bohaterów, że miałam wrażenie jakby oni żyli gdzieś w pobliżu mojego domu. Bohaterowie pełni krwi i kości, z mroczą przeszłością życiową uciekający przed przeznaczeniem. Nie chce za wiele zdradzać fabuły książki, ale wierzcie mi to nie wszyscy bohterowie w tej książce, bo Will na swojej drodze spotyka wiele super zbudowanych bohaterów drugoplanowych.
W samej książce trupy kryją się w mniej oczekiwanym momencie, Coben tak z nami pogrywa, iż po przeczytaniu ciągle w głowie miałam akcje z książki i jej zakończenie(finał) przed oczami.
Niewiem jak to Coben robi, ale chce się więcej jego książek czytać, i zatapiać w jego fantastycznej literaturze, niestety ludzie czytający jego książki są podzieleni jedni sądzą że wspólczesny Coben trochę odszedł od wcześniejszego stylu i teraz pisze komercje przewidywalną i to już nie jest to co dawniej, powiem wamnie wiem, ponieważ ja jestem na etapie poznawania się z autorem i jego wcześniejszą prozą. A tą współczesną zostawiam na sam koniec jak dobrze zapoznam się z poprzednimi dziełami autora.
Na sam koniec chce wam gorąco polecić tą pozycje, ponieważ jest naprawdę bardzo dobra i bardzo szybko się ją czyta a morał jest taki, że każdy z nas zastanowi się czy przeszłość nie koliduje z traźniejszością.
"Co naprawdę, wiesz o człowieku, którego kochasz?"
PS nie bawem w księgarniach nowa książka Cobena " W domu" czekacie na nią??

5 komentarzy:

  1. "W domu' już przeczytałam i była bardzo fajna, a tej nie miałam okazji przeczytać. Z resztą przeczytałam tylko dwie książki tego autora. Niby chce więcej, ale jakoś nie mam motywacji do podjęcia decyzji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak miałam stosunek wobec Cobena, i powiem szczerze sama bym się nie zdecydowała po niego sięgnąć(żałuje, że nie umiem odjąć decyzji wobec Cobena) gdyby nie ludzie, których poznałam na fb to oni mi wcisneli do ręki książki tego autora. Miałam okazje przeczytać "Już mnie nie oszukasz" i wiesz to już nie ten sam Coben, którego poznałam przypadkiem, całkiem inny styl, nie ma charyzmy oraz trochę nudnawe sceny utkał. Polecam jego starsze książki są naprawdę imponujące i fascynujące zapierają dech w piersi. Też przeczytałam mało jego książek ale to tak jak mówie ludzi mi go dali i szczerze wybrali perełki które warte są przeczytania😉 polecam "Jedyna szansa", "Sześć lat póżniej" "Nie mów nikomu" "Nieznajomy" i bardzo dziękuje za komententarz to mnie motywuje 😘
      Ps "W Domu" jeszcze nie czytałam ale jeśli jest tylko dobrą książką to może kiedyś po nią sięgnę kiedy opadnie pył premiery nad nią pozdrawiam ijeszcze raz dziękuje😚

      Usuń
  2. Coben Jest jednym z moich ulubionych autorów. Polecam książkę" Już mnie nie oszukasz. " W domu" już na mnie czeka.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj!
    Tu Angelika Ś., jedna z osób z Twojej grupy. Zachęcałaś, by zajrzeć na Twój blog, oto i jestem. ;)
    Fajnie piszesz jak na początek - jeszcze się wyrobisz później, gdy pisanie wejdzie ci w nawyk. ;)
    Zwracaj jednak uwagę proszę na odstępy. Cały tekst tutaj zlewa się w jedno, nie widać wyraźnego podziału co i jak i po prostu niezbyt przyjemnie się to czyta. ;) Gdy się pozmienia to i owo znów do Ciebie zajrzę, na wszelki wypadek zaobserwuję, by nie zapomnieć. :)

    Trzymaj się i powodzenia w prowadzeniu bloga!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za podpowiedz,tak to moje pierwsze kroki i bardzo dziękuje za rady pozdrawiam

      Usuń